Проект "Енергоефективні школи"

Презентація та захист проектних пропозицій






Факультатив "Основи теплопостачання та теплозбереження"

Урок1-2. Теплота та температура.


                                Урок 3. Система теплопостачання. Паливо та його види.

                                                              

    Урок 4. Паливні ресурси України.
                                                                                  


          Урок 5. Технічні проблеми теплопостачання.

                                                                                 

                             Урок 6. Технічні проблеми теплопостачання. Втрати тепла.



                           Урок 7. Фінансові проблеми теплопостачання. Тарифи та послуги.

                          
Урок 8. Фінансові проблеми теплопостачання.
                                                                              
                                             Заборгованість споживачів за теплопостачання.                                                                                                       


                       Урок 9. Проблеми споживачів тепла. Методи соціологічних досліджень.



Урок 10. Проблеми споживачів тепла. Анкетування.


                         
                          Урок 11. Чому необхідно зберігати тепло.



                          Урок 12. Як зберігати та раціонально використовувати тепло.
                                                         


                          Урок 13. Як зменшити витрати на оплату послуг теплопостачання.                                                                                             
                                                                    
                         Урок 14. Тепловий аудит удома.


                                       
Урок 15 - 16. Тепловий аудит в школі.
                                                           
http://www.slideshare.net/gumenuk111/15-16-46535325


Енергозбереження в нашому житті

Прес – конференція
Мета: спробувати переконати учнів у тому, що, використовуючи нескладні заміни, можна значно зменшити споживання електроенергії в побуті. Розвивати навички використання енергозберігаючих технологій. Вчити учнів економно витрачати енергетичні ресурси.
Вчений: Україна є однією з найбільш енерговитратних країн світу. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9%, тоді як населення становить 1%  людства. Ми споживаємо електроенергії вдвічі більше, ніж країни Західної Європи і в 4 рази більше, ніж у США.
Дві основні причини зумовлюють енергетичну неефективність виробництва:
·        незбалансована структура енергоспоживання;
·        вкрай нераціональне використання енергії в усіх галузях економіки.
Починаючи з 1992 року невпинно зростає споживання електроенергії населенням, електротранспортом, комунально – побутовим сектором. У зв’язку з простотою, доступністю і дешевизною електроенергії у багатьох виникло уявлення про невичерпність наших енергоресурсів та зникло усвідомлення необхідності її економити. У межах 15 – 20% використовуваної електроенергії марно витрачається в побуті.
Тож давайте поміркуємо, як ми можемо економити електроенергію в побуті, яку економію ми від цього матимемо і які енергозберігаючі технології ми можемо використовувати.
У редакції журналу «Квант» є запитання: «Скільки електроенергії витрачається для освітлення в конкретних місцях?».
Статист № 1. Я отримав завдання порахувати, скільки електроенергії витрачається в моєму домі для освітлення. Кожного вечора у нас вмикають 10 ламп розжарення пружністю 100 Вт і в середньому кожна з них світить 2 години. Отже, щодня ми витрачаємо не освітлення 2 кВт год. Відповідно, за місяць – 60 кВт год.
Статист №2. Мої розрахунки стосуються нашої школи. У нас нормальне освітлення забезпечують 200 ламп розжарення потужністю 150 Вт кожна.
Припустимо, що вони працюють тільки 1 годину на добу, тоді енергія, яку вони споживають, буде дорівнювати 30 кВт год щодоби і 900 кВт год щомісяця.
Статист №3. Я мав порахувати електроенергію, спожиту для освітлення всіх будинків нашого села. У нашому селі 1000 будинків. Витрата електроенергії становить щодня 1000 кВт год, щомісяця – 3000000 кВт год.
У редакції газети «Правда» є запитання до вчених.
Журналіст: Як можна зекономити на освітленні?
Вчений 1. Значно економнішими, ніж лампи розжарювання, є люмінесцентні лампи, які доцільно використовувати для освітлення. На кожний ват потужності вони дають світловий потік, що в декілька разів перевищує світловий потік лампи розжарення. Їхній ККД – 20%.
Вчений 2. Останнім часом розроблені контактні флуоресцентні лампи (КФЛ),принцип роботи яких такий, як ы флуоресцентних трубок. Їхня потужність від 9 Вт до 15 Вт. КФЛ потужністю 11 Вт дає стільки ж світла, скільки 60 – ватна лампа розжарювання. КЛФ працює протягом 8000 год.
У редакції журналу «Наука і  життя» є запитання до інженерів-електриків.
Журналіст: Розкажіть будь-ласка, про переваги ламп денного освітлення.
Інженер-електрик. Лампи денного освітлення,запропоновані С.Вавиловим, дають випромінювання, схоже на денне світло. Світловий потік люмінесцентної лампи потужністю 20 Вт дорівнює світловому потоку ламп розжарення у 150 Вт. Характеристики компактних флуоресцентних ламп ви вже чули. Можу лише додати, що вони бувають метало галогенні, ртутні, натрієві.
Вчений. А  тепер дамо роботу економістам. Нехай вони порахують, на скільки менше електроенергії витрачається, якщо замінити лампи розжарення: а) люмінесцентними лампами; б) контактними флуоресцентними лампами.
Економіст 1. Порахуємо, скільки можна заощадити, замінивши лампи розжарювання на люмінесцентні вдома, у школі, у селі. Якщо у будинку нормальне освітлення забезпечують 7 ламп потужністю 150 Вт, споживаючи при цьому 2 кВт год електроенергії, то люмінесцентні лампи, даючи такий самий світловий потік, будуть споживати 0,14 кВт год щодня, а значить 4,2 кВт год щомісяця. У школі споживання електроенергії зміниться так: 200•0,02•1 = 4 кВт год щодня і 120 кВт щомісяця. У селі , провівши аналогічні підрахунки, матимемо: щодоби село споживає 160 кВт год, щомісяця 4800 кВт год.
Економіст 2. Мої розрахунки стосувалися замін ламп розжарювання на КФЛ. Для одного будинку спожита електроенергія за добу становить 0,34 кВт год, за місяць – бизько 10 кВт год. Для школи 5,6 кВт год щодоби і 165 кВт год щомісяця. Аналогічно  для села 187 кВт год щодоби і 5610 кВт год щомісяця.
Вчений. А далі розрахунки проводитимуть учасники дискусій. Спочатку порахуємо витрату грошей.
Місячна економія для дому, школи, села.

Дім
Школа
Село
КФЛ
7,2
50,25
3660
Люмінесцентні лампи
8,4
50,25
3780

 Учасники дискусії, аналізуючи одержанні результати, говорять про те, що люмінесцентні лампи та КФЛ коштують дорожче, ніж лампи розжарювання, тому заощаджена сума буде меншою, ніж обчислена.
А ще якими способами можна зекономити електроенергію?
1.     Вмикати лише потрібні джерела світла.
2.      Вимикати освітлення в підсобних приміщеннях.
3.     Періодично замінювати «старі» лампи новими.
4.      Слідкувати за раціональним використанням електроенергії.
 Вчений. Підбиваючи підсумки. Ми маємо знати, що електрична енергія витрачається не тільки в джерелах світла, а й у інших побутових приладах. Тільки через недбале ставлення споживачів до використання електроенергії в побуті втрачається п’ята частина електроенергії, що підводиться.
Я думаю, що результат заняття не пропаде даремно, а ви слідкуватимете за тим, щоб у кожному домі електроенергію витрачали економно і раціонально.

Комментариев нет:

Отправить комментарий